auto-team

Serwis i montaż -Webasto- ogrzewania postojowego (Łodź)

Pokryte lodem szyby, lodowate wnętrze, zamarznięty silnik - oto samochodowe realia mroźnego poranka w naszym kraju. Czy można to zmienić? Oczywiście!

Kiedy wśród zaśnieżonych aut z szyb Twojego samochodu stopiony śnieg spływa sam, Ty po prostu wsiadasz i odjeżdżasz. Możliwość wejścia rankiem do ciepłego samochodu, gdy za oknami temperatura spadła dobrze poniżej zera, dla wielu osób wydaje się być abstrakcją. Jednak nie dość, że jest to możliwe, to jeszcze nie takie skomplikowane od strony technicznej. Sprawę załatwi ogrzewanie postojowe, które można zamontować w aucie, wcześniej nie posiadającemu takiego udogodnienia. Nie tracisz czasu na odśnieżanie, nie masz też obaw, że zaparują szyby. Statystyki pokazują, że do największej liczby wypadków w okresie zimowym dochodzi w ciągi pierwszych 15 minut jazdy. Przyczyny są oczywiste: ograniczona widoczność oraz wydłużony czas reakcji kierowcy przy niskiej temperaturze.

System ogrzewania postojowego jest przydatny również latem. Dzięki funkcji wentylacji może on przewietrzyć kabinę zaparkowanego w słońcu pojazdu, obniżając panującą w niej temperaturę.

Urządzenia są różne, mniej lub bardziej skomplikowane, a szeroki wachlarz cen pozwala każdemu dobrać coś dla siebie. Mimo że coraz więcej kierowców decyduje się na montaż ogrzewania postojowego, to ciągle jest to temat mało rozpowszechniony w Polsce.

Na polskim rynku są dostępne urządzenia dwóch wiodących producentów: Webasto oraz Eberspächer. Pierwsza z marek jest zdecydowanie bardziej rozpoznawalna, gdyż od blisko 80 lat działa na rynku motoryzacyjnym. Stąd też ogrzewanie postojowe w naszym kraju pospolicie nazywane jest "webasto", "dewasto" i "debasto". Jej specjalnością jest system ogrzewania postojowego wyposażonym w specjalne urządzenie zamontowane w pojeżdzie, do którego doprowadzona jest instalacja paliwowa i przewody układu chłodzenia silnika. Aktywacja systemu, które może być dokonane pilotem, sterownikiem zegarowym lub telefonem komórkowym, powoduje włączenie pompy paliwa, podającej benzynę lub olej napędowy ze zbiornika do urządzenia grzewczego. W jego wnętrzu rozgrzewa się kołek żarowy, zasilany elektrycznie. Jednocześnie tłoczone jest powietrze, które tworzy we wnętrzu urządzenia mieszankę z paliwem, odparowanym na specjalnej włókninie. Jej zapłon następuje od kołka żarowego. Wprowadzone do urządzenia przewody obiegu cieczy chłodzącej silnik są podgrzewane, a rozgrzany płyn trafia do nagrzewnicy, z której dmuchawa tłoczy powietrze do wnętrza samochodu. Ciepły płyn dociera również do silnika. Normalnie jego zadaniem jest chłodzenie jednostki napędowej, w tym przypadku otrzymuje zadanie ogrzania jej.

Urządzenie pozwala na oszczędzanie

Zużycie paliwa wzrasta tylko nieznacznie, gdyż paliwo zaoszczę­dzone na skutek urucha­miania wstępnie rozgrzanego silnika kompensuje prawie całkowicie większe zużycie w fazie ogrzewa­nia.

Jaki jest faktyczny koszt eksploatacji ogrzewania postojowego:

Ogrzewanie postojowe przy silniku benzynowym lub wysoko­prężnym to wydatek kilku­dziesięciu groszy przy 20 minutowej pracy urządzenia.

Ochrona silnika.

Każde uruchomienie zimnego silnika, na które narażony jest Twój samochód, w znaczny sposób obciąża silnik. Ogrzewanie posto­jowe ochrania silnik redukując w ten sposób jego zużycie i poma­ga uniknąć kosztownych napraw. Praktycznie niezauważalny jest też pobór prądu z akumulatora. Jeśli jednak poziom naładowania baterii spadnie poniżej określonej wartości, ogrzewanie automa­tycznie wyłączy się, aby wystarczyło prądu na uruchomienie samochodu.

Praktyczna ochrona środowiska.

Dzięki ogrzewaniu postojowemu ochraniasz silnik, swój portfel i naturę. Dzięki wstępnemu rozgrzaniu silnika redukowane są w znacznym stopniu emisje substancji szkodliwych. W silniku o zapłonie iskrowym nawet o 40%.

Jaki wpływ na środowisko ma uruchamianie rozgrzanego silnika:

pojazd z silnikiem benzynowym:

  • około 21 % mniejsza emisja HC i NOx
  • około 44 % mniejsza emisja CO.

Pojazd z silnikiem wysokoprężnym:

  • około 5 % mniejsza emisja HC i NOx
  • około 30 % mniejsza emisja CO.

Producenci zalecają, aby ogrzewanie postojowe włączać w okresie letnim przynajmniej raz w miesiącu, aby układ wentylacji nie zastał się, został wydmuchany z niego kurz itp.Jeśli ogrzewanie postojowe zostanie poprawnie zamontowane, będzie działało przez 5-7 lat. Po tym czasie poszczególne elementy ulegają zużyciu i należy je wymienić. Warto jednak co jakis czas odwiedzić warsztat i spawdzić czy coś nie szwankuje.

Jeśli mieszkacie w Łodzi i posiadacie Państwo pojazd z zamontowanym dogrzewaczem silnika wysokoprężnego, czyli urządzeniem wspomagającym układ grzewczy a chcielibyście je naprawić lub rozbudować do pełnej opcji ogrzewania w trakcie postoju zapraszamy do nas do Łodzi na ul. Warszawską 8. Sterowanie urządzeniem odbywa się za pomocą pilota lub zegara. Tu wybór należy do Państwa.

Ponadto wykonamy dla Państwa:

  • montaż i serwis ogrzewania wodnego, powietrznego, nowego i regenerowanego
  • naprawę sterowników urządzeń
  • zabudowę ogrzewań
  • wyposażymy istniejące ogrzewanie w nowoczesny system załączania
  • sprzedamy części do układów: nowe, używane i regenerowane
  • zainstalujemy sterowanie ogrzewania: pilotem (zasięg do 1 km), telefonem (sms lub komenda głosowa) oraz zegarem (włączanie o konkretnej godzinie)

W naszym łódzkim warsztacie montujemy urządzenia pochodzące wyłącznie od wiodących producentów systemów takich jak: Webasto, Eberspächer, Nordic oraz Ardic.

Aby dokonać montażu lub naprawy takiego urządzenia w Łodzi prosimy o kontakt z nami, ustalenia terminu wizyty w naszym warsztacie w Łodzi przy ul.Warszawskiej 8 abyśmy mogli wykonać usługę sprawnie i zaoszczędzić Państwu waszego cennego czasu.

Zespół AUTO TEAM ŁÓDŹ